وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

دشمنان می پندارند که با کشتن وی نور شمع روشنگری وی را خاموش کرده اند اما غافل از اینکه سالها بعد در فتنه 88 دوباره روشنگری های وی فضای غبارآلود را روشن نموده و راه را از بیراه مشخص می کند و کید دشمنان نیز هیچگاه پایان ندارند
"خیبرآنلاین" - در تاریخ همیشه کسانی که بیشتر از زمان خود می فهمند و مورد بغض و کینه دشمنان اسلام بوده اند و به گونه ای برای حذف آنان که با درک خوب خود از وقایع آنها را رسوا می نمودند، تلاش می کردند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در دهه اول انقلاب حوادث بسیار ازین دست اتفاق افتاد و مغزهای متفکری که بینش خوب سیاسی و دینی داشتند را با تیر عداوت خود به شهادت رساندند. شهید سید حسن آیت یکی از نقش آفرینان این دهه است که دشمنان اسلام و انقلاب به حذف فیزیکی او قانع نشده و حتی درتلاش برای حذف یاد او از خاطره ملت ایران بودند و می خواستند او را از تاریخ انقلاب اسلامی پاک کنند.
به گزارش چشمه، دكترآیت درخانواده‌ای مذهبی و نسبتا محروم به دنیا آمد. وی در رشته های ادبیات و جامعه شناسی و حقوق تحصیل كرد و در رشته حقوق دکترا گرفت. در كنار تحصیلات دانشگاهی، به تحصیلات حوزوی نیز پرداخت. ایشان درمبارزات ملی شدن صنعت نفت و پس از آن، از علاقه مندان و حامیان آیت الله كاشانی بود. او از همان ابتدا پیگیر دقیق مسائل سیاسی بود و شناخت دقیقی از افراد و از پیشینه ی فكری و سوابق آنها داشت و از همین رو به وی لقب دائره المعارف رجال ایران و جریانها را داده بودند.
بقیه در ادامه مطلب..........................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 6 مرداد 1393برچسب:شهید آیت ,موسوی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خبرگزاری جمهوری اسلامی در ساختمان مرکزی، نمایشگاهی از تصاویر آرشیوی ایجاد کرده که بخشی از این تصاویر به مهدی کروبی شیخ فتنه گر اختصاص یافته است. 
به گزارش ندای انقلاب، خبرگزاری جمهوری اسلامی از زیرمجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و با بودجه بیت المال ارتزاق می کند.
در شرایطی که اغلب مدیران ایرنا در گذشته و حال معتقد بوده اند که این رسانه "خبرگزاری نظام" است، مشخص نیست که با این وجود چرا –در اقدامی مغایر سیاستهای رسمی نظام- تصاویر سران فتنه در این رسانه به نمایش در می آید؟ بعید است که مدیران ارشد خبرگزاری از جنایات و خیانت های شیخ مهدی کروبی در فتنه ۸۸ و همراهی او با صهیونیست ها و دشمنان کشور و مقابله با رای و نظر مردم باخبر نباشند.

یکی از تصاویر به نمایش درآمده در خبرگزاری جمهوری اسلامی

خبرگزاری دولت در شرایطی تصاویر شیخ مهدی کروبی را به نمایش گذاشته که آرشیو تصویری این رسانه منبع میلیون ها عکس نادر از تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، تشییع جنازه های شهدا، شخصیت های بزرگ نظام و دیگر حماسه های ملت ایران است اما مدیران ایرنا ترجیح داده اند تا در میان انبوهی از تصاویر، عکس فتنه گری را که از عوامل اصلی صدمه به جان و مال مردم و حیثیت کشور در سال ۸۸ بوده، به نمایش بگذارند.
البته دامنه این تغییر رویکرد به همین جا ختم نشده است و روزنامه ایران از ارکان اصلی خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز این روزها تریبون فتنه گران شده و با پوشش دادن اخبار برخی از فتنه گران و یا تریبون دادن به برخی از هواداران فتنه در قالب مصاحبه و یادداشت عملاً نه در قامت رسانه نظام که در حد رسانه یک جریان حزبی عمل می کند.
این رفتار غیر طبیعی در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۸۹ این سازمان مهم خبری را با عنوان خبرگزاری رسمی نظام توصیف و عملاً از انحلال آن جلوگیری کردند و لازم است مدیران این سازمان خبری نیز از همین منظر درک درستی از شأن و جایگاه واقعی خبرگزاری جمهوری اسلامی و ارکان وابسته داشته باشند. 
منبع:جهان نیوز
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 4 مرداد 1393برچسب:کروبی,فتنه گر,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 
علی مطهری چندی پیش نامه‌ای به حمید روحانی نوشته و به انتقاد از رفتار او در جلسه دیدار با مقام معظم رهبری پرداخت. حالا حمید روحانی نیز پاسخی به مطهری داده است.

متن نوشته حمید روحانی به این شرح است: 

برخی از روزنامه‌ها در تاریخ 22 تیرماه 1393 نوشته‌ای از آقاعلی مطهری انتشار دادند که در آن نامبرده این حقیر را به جرم انتقادی که از او در حضور مقام معظم رهبری در تاریخ 26 خردادماه گذشته به عمل آوردم، سخت مورد تاخت و تاز قرار داده و انتقادهایم را «جملاتی که ناشی از تملق و چاپلوسی که تعفن آن بسیاری از حضار را متاذی کرد» دانسته است!

لازم به یادآوری است که نامبرده در دیدار با مقام معظم رهبری در روز 26 خرداد دو موضوع را مطرح کرد: نخست اینکه موتورسواران با عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی مایه زحمت و دردسر برای مردمند و در این باره وقتی با اداره راهنمایی و رانندگی گفت‌وگو کردیم گفتند از دفتر رهبری سفارش شده است که موتورسواران را که از قشر مستضعفند مورد تعرض قرار ندهند که این ادعا در همان جلسه از سوی مسوول دفتر رهبری تکذیب شد. 

بقیه در ادامه مطلب.....................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 4 مرداد 1393برچسب:علی مطهری,فتنه گران, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

احمد پورنجاتی طی مطلبی با ادبیاتی غیرمتعارف و گزنده خطاب به رئیس‌جمهور نوشت: مواضع خوب و خوشگلتان برای بی‌بی شلوارک هم نمی‌شود چه رسد به شلیته.

به گزارش بولتن نیوز، احمد پورنجاتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب که پیش از این نیز در نوشته‌های خود دولت روحانی را بدون پتانسیل اجتماعی خاص خود و در این زمینه کاملا متکی به اصلاح‌طلبان دانسته بود، در مطلب جدیدی و با ادبیات خاصی به انتقاد شدید از حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان پرداخته است.

وی که پیشتر نوشته بود درست است که "روحانی بی‌هیچ تردیدی به عنوان شخص خودش از هیچ پایگاه اجتماعی و بدنه سیاسی اختصاصی برخوردار نبود"، این بار در مطلبی با عنوان "هرچیز به جای خود" می‌نویسد: "جناب آقای رییس جمهور!هرچیز به جای خود؛ سیاست خارجی خردمندانه و تلاش ستودنی برای حل و فصل عقلایی چالش هسته ای و پایان دادن به تحریم های کمرشکن، بیان بی رودربایستی دیدگاه های منطقی در باره ی حق آزادی بیان و اندیشه و نیز مخالفت با مونولوگ رسانه‌ای و دیکتاتوری تریبون یک سویه و به زور و دگنک به بهشت بردن مردم و دفاع از حقوق شهروندی ایرانیان و به ویژه تاکید بر حقوق انسانی و اجتماعی زنان و مخالفت با تبعیض میان شهروندان ایرانی و به رسمیت شناختن فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تلاش برای کنترل شتاب نرخ تورم و...خلاصه: همه ی مواضع خوب و خوشگل جناب عالی -حتی اگر یک از صد هم، چنانکه افتد و دانید- جامه ی عمل نپوشد،روی تخم چشم ما . به هرحال بیان این نوع مواضع از سوی دومین مقام ارشد نظام جای خرسندی و امیدواری دارد . یادمان هست که برخی از این ها تا همین چند وقت پیش در زمره ی گناهان کبیره بود!"

بقیه در ادامه مطلب............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 مرداد 1393برچسب:پور نجاتی ، اصلاح طلب ، شلوارک, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

پاسخ دندان‌شکن آیت‌الله خزعلی به فتنه‌گران،یو اس‌ ای تودی: قدرت موشکی جایگاه جهانی ایران را بالاتر می‌برد و ...از جمله خبر ویژه هایی است که در زیر میخوانید.

گروه سیاسی،‌ پاسخ دندان‌شکن آیت‌الله خزعلی به فتنه‌گران،یو اس‌ ای تودی: قدرت موشکی جایگاه جهانی ایران را بالاتر می‌برد و ...از جمله خبر ویژه هایی است که در زیر میخوانید.
به گزارش بولتن نیوز، 

*کیهان
پاسخ دندان‌شکن آیت‌الله خزعلی به فتنه‌گران
آیت‌الله خزعلی تأکید کرد فتنه‌گران به آرزوها و اوهام خود درباره مجلس خبرگان نمی‌رسند.این عضو مجلس خبرگان در مصاحبه با روزنامه‌ جوان و درباره برخی تحرکات فتنه‌گران برای انتخابات سال آینده گفت: مجلس خبرگان مرکزی مرتبط به رهبری یعنی نقطه اصلی و کانونی نظام اسلامی است. در این مجلس افراد برجسته‌ای مانند آیت‌الله مصباح‌یزدی، آیت‌الله جنتی، آیت‌الله یزدی و دیگران هستند، بنده هم در کنارشان هستم. این جمع وزین و کم‌نظیر، دائما نقاط قوت یا ضعف‌های احتمالی رهبر را رصد می‌کند، الحمدلله تاکنون نه تنها ضعفی نداشته‌اند، بلکه ما همواره شاهد علو بینش و توانایی مدیریتی ایشان بوده‌ایم، این امری است که دشمنان هم به آن اذعان دارند. طبیعی است که به لحاظ این جایگاه خطیر، دشمنان در انتخابات مربوط به آن، تحرکاتی داشته باشند. بنابراین تعجب نکنید که دشمن درباره این مجلس، در مقام فتنه‌انگیزی است. یکی از علل فتنه‌انگیزی زودهنگام اینها این است که الان جناب آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس خبرگان بیمارند- امیدواریم خداوند به ایشان شفای عاجل عنایت فرماید- آنها به این امر توجه نکرده‌اند که در چنین شرایطی هم، قانون پیش‌بینی لازم را کرده و کسی که نایب رئیس‌خبرگان هست، باید ریاست داشته باشد.
بقیه در ادامه مطلب...............................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 مرداد 1393برچسب:اخبار ویژه ، روزنامه های ، سیاسی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

همایون نادری فر از اعضا سابق حزب مردم سالاری سالها است که به خارج از کشور گریخته ، وی در این چند سال تلاش کرد خود را به ربع پهلوی نزدیک کند.جنایات غزه واقعیت ذاتی رژیم گرگ صفت صهیونیستی است/ تنها راه علاج، نابودی رژیم صهیونیستی استبا این ترفند توانست از برخی ایرانی ها خارج از کشور سرکیسه کند برای همین مورد نقد خیلی از دوستانش قرار گرفت.گروه سیاسی، همایون نادری فر از اعضا سابق حزب مردم سالاری سالها است که به خارج از کشور گریخته ، وی در این چند سال تلاش کرد خود را به ربع پهلوی نزدیک کند.با این ترفند توانست از برخی ایرانی ها خارج از کشور سرکیسه کند برای همین مورد نقد خیلی از دوستانش قرار گرفت.به گزارش بولتن نیوز، نادری فر در فیس بوکش نوشت: ایرانی داخل کشور ، به فکر چاره اندیشی برای خود باش که این اپوزیسیون هزار رنگ ، در ورطه بی اخلاقی ها ، بله قربان گویی ها و غرور وحسادت ها، غرق است و از کمترین و کوچکترین قوانین و رفتار درست سیاسی و منشور اخلاقی سیاست ورزی ، آگاهی ندارد .  گفتنی است ربع پهلوی که به طمع کسب اعتبار بین کشورهای غربی و اپوزیسیون مدت یک سالی است اقدام به راه اندازی شورایی به نام ملی! کرده از همان بدو تاسیس با توجه به جاه طلبی ، مورد انتقاد بسیاری از سلطنت طلبان قرار گرفت تا جایی که هوادارانی که 30 سال از وی حمایت میکردند روی برگرداندند. 

بقیه در ادامه مطلب................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 مرداد 1393برچسب:شورای ، ربع پهلوی ، گروهک,ضدانقلاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، فتنه 88 و آثار سیاسی اجتماعی آن و شکاف‌هایی که در جامعه ایجاد کرد، ایجاب می‌کند که رسانه‌ها با بازخوانی وقایع آن 8 ماه به یادآوری خیانت‌ها و جنگ فتنه‌گران علیه جمهوریت نظام بپردازند.

آنچه در ادامه می‌آید بازخوانی وقایع فتنه 88 در روز 2 مردادماه است:خبرگزاری فارس: کناره‌گیری مشایی از معاونت اولی پس از انتشار مرقومه رهبری/  نامه‌نگاری کروبی به وزیر اطلاعات برای نا امن جلوه دادن جامعه

نامه‌نگاری کروبی به وزیر اطلاعات و تلاش برای ناامن جلوه دادن جامعه

آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب جمعه تهران، با اشاره به اظهارات وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه طی یکی دو ماه اخیر از برخی از ستادهای انتخاباتی بیش از 100 بار با سفارتخانه‌های بیگانگان از جمله انگلیس تماس گرفته شده است، خطاب به این افراد تأکید کرد: «با چه هدفی با بیگانگان و انگلیس تماس گرفته‌اید؛ انگلیسی که پیر خرفتِ استعمار است و ملت ایران جز حیله چیزی از آن به یاد نمی‌آورند.»

وی با اشاره به تماس برخی از وابستگان گروه‌های سیاسی قبل از انتخابات با آمریکا و درخواست آنان مبنی بر ارتباط با ایران پس از دولت احمدی‌نژاد، گفت: «ارتباط با آمریکا چه تحفه‌ای است که به دنبال آن هستید؛ آمریکا همواره به دنبال منافع خود بوده است، از این رو به ملت ایران فکر کنید.»

بقیه در ادامه مطلب.....................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 مرداد 1393برچسب:فتنه88,هشت ماه نبرد مقدس,مشایی,کروبی,موسوی,انتخابات, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سریال رسوایی‌های جنسی دست‌اندرکاران بی‌بی‌سی همچنان در حال پخش است و هر روز ابعاد جدیدتری از اقدامات غیرانسانی کارکنان «شبکه سلطنتی انگلیس» افشا می‌شود.

خبرگزاری فارس: «شوالیه‌ها»ی تجاوز جنسی در BBC

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، رسوایی‌های جنسی مجریان و سوء استفاده جنسی تهیه کنندگان و دست اندرکاران شبکه خبری «بی بی سی» هر روز ابعاد جدیدتری پیدا می‌کند و این سریال دنباله‌ دار همچنان ادامه دارد.

اردیبهشت 92 بود که واحد مرکزی خبر از لندن گزارش داد: استیوارت هال (Stuart Hall) تهیه کننده بی بی سی اعتراف که در فاصله سال‌های 1967 تا 1985 به 14 دختر، از جمله یک دختر 10 ساله، تعرض کرده است.

 بقیه در ادامه مطلب.............................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 مرداد 1393برچسب:بی بی سی,انگلیس,جنایت,تجاوز, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

متن کامل این سخنرانی بارها توسط رسانه های منتشر شده است اما متأسفانه تا کنون فیلم مناسبی از اظهارات دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در این حماسه بزرگ منتشر نشده بود. آنچه در ادامه می بینید، اولین فیلمی است که از این سخنرانی مهم منتشر می شود.
فیلم منتشر نشده سخنان روحانی در روز حماسه ۲۳ تیر سال ۱۳۷۸
گروه سیاسی جهان نیوز ـ یک سال پس از روی کار آمدن دولت اصلاحات و اجرای پروژه شارلاتانیسم مطبوعاتی با توهین به مقدسات اسلام و هجمه به ارکان نظام اسلامی و تبدیل شدن برخی مطبوعات به پایگاه دشمن، اعتراضاتی دانشجویی به بهانه بسته شدن روزنامه سلام در روز ۱۸ تیرماه ۱۳۸۷ شکل گرفت.

اما در روزهای بعد با کمک برخی مقامات دولتی ذی نفوذ در دو وزارتخانه کشور و علوم کار از دست جنبش دانشجویی خارج شد و اراذل و اوباش میدان دار چند روزه خیابان های مهم تهران شدند. آتش زدن خودروها و وسائل نقلیه عمومی، بانک ها و مجروح کردن تعدادی از مردم، ضمن افشای ماهیت این جریان، صبر و طاقت مردم را به پایان رساند تا آنکه در روز ۲۳ تیر با حضور گسترده دانشجویان و مردم در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف، به این فتنه شبه براندازانه پایان داده شد.
بقیه در ادامه مطلب..................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 29 تير 1393برچسب:دکتر روحانی,حماسه 23تیر,کوی دانشگاه,فتنه 18تیر, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 آقای روحانی هم در ادامه گفته است: "تا من هستم اجازه نخواهم داد به ارزش ها ، نظام اسلامی و جایگاه ولایت فقیه اهانت و هجمه شود."

مشرق: شنیده ایم در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از اعضا با انتقاد از تحرکات فرهنگی ارتجاع گونه و تلاش برخی مدیران برای بازگشت به فضای دهه 70 گفته است: " اگر مسوولانی بخواهند این ارتجاع را عملی کنند بنده احساس تکلیف کرده و با تمام قوا دانشگاه به دانشگاه خواهم رفت و علیه این کودتای خزنده سخنرانی خواهم کرد." آقای روحانی هم در ادامه گفته است: "تا من هستم اجازه نخواهم داد به ارزش ها ، نظام اسلامی و جایگاه ولایت فقیه اهانت و هجمه شود."

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 29 تير 1393برچسب:انقلاب فرهنگی,دولت تدبیر و امید,رییس جمهور, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جهان نوشت:

یکی از مشاوران رئیس جمهور که چندی پیش اظهارات عجیب و جنجالی اش انتقادات مسؤولان مختلف کشور را به همراه داشت اخیرا از سوی دادگاه ویژه روحانیت احضار شده است. 

این فرد که بیشتر به دلیل سوابق امنیتی اش شناخته می شود بعد از حضور در دادگاه ویژه روحانیت به دلیل اظهارات بی جا و حاشیه‌ساز اش مورد بازجویی قرار گرفته و تعهد کتبی داده است تا دیگر سخنانی نگوید که برای دولت و رئیس جمهور حاشیه درست کند. 
وی پیش از این نیز در جمع تعدادی از اصلاح طلبان از لزوم تسخیر وزارت اطلاعات در دولت یازدهم سخن گفته و خط و نشانی هم برای فتح مجلس دهم کشیده بود. 
عملکرد ماه های گذشته این فرد در دولت یازدهم نشان می دهد که وی نه تنها اقدامات مفید و ویژه ای در این مدت انجام نداده است بلکه ظاهرا علاقه دارد با حاشیه سازی های مداوم برای دولت، افکار عمومی را از مسایل اصلی به حواشی و جنجال های زودگذر منحرف سازد.
وی که در ایام فتنه از تجمعات غیر قانونی حمایت می کرد معتقد بود که باید با تجمعات در کف خیابان، از نظام امتیاز گرفته شود. همچنین پسر وی در ایام فتنه به دلیل حضور در اغتشاشات بازداشت شده بود. همسر این فرد نیز در دوران فتنه اقدام به جمع آوری امضا برای نامه ای علیه نظام نمود. 
به نظر می رسد، در شرایطی که مشکلات روز افزون مردم به ویژه در عرصه های فرهنگ و اقتصاد پابرجاست و انتظار افکار عمومی از دولت محترم، به کارگیری تدبیر ویژه و موثر برای حل معضلات پیش روی جامعه است، این مدل اظهارات و حاشیه سازی ها، نتیجه ای جز تشویش و بی اعتمادی افکار عمومی به قوه مجریه نخواهد داشت.
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 29 تير 1393برچسب:ریس جمهور محترم,مشاور حاشیه ساز,فتنه گر, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روز گذشته جمعی از اصحاب رسانه با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند که حضور «مهدی خزعلی» در این دیدار جای بسی تامل و تاسف است. وی که ظاهرا از گردانندگان جلسه دیروز بوده است، پس از به کما رفتن آیت‌الله مهدوی کنی، طی یادداشتی موهن، مسائل توهین‌آمیز متعددی را به رئیس مجلس خبرگان رهبری نسبت داد.

lمنبع:صراط

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 29 تير 1393برچسب:هتاک,توهین به مراجع,فتنه گر,دیدار,مهدی خزعلی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 29 تير 1393برچسب:مهران غفوریان,هنرمندان متعهد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بر همين اساس، سراج الدين ميردامادي، وارد كشور مي شود و چند وقتي آزادانه در كشور حضور ميابد ليكن با تكميل شدن مستندات، وي احضار و با صدور كيفرخواست محاكمه مي شود.

 بعد از انتخابات ۲۴ خرداد ۹۳، برخي فتنه گران كه از كشور گريخته بودند تلاش هاي بسياري كردند كه مجددا به داخل برگردند ليكن با عمليات وسيع قضايي و برخي نهادهاي مختلف نظام، عملا روند بازگشت آنها متوقف شد.

به گزارش پايگاه خبري حاميان ولايت:

انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ هر چند انتخاب فردي از درون انقلاب بود كه در طول انتخابات همواره تلاش كرد تا خود را فردي درچارچوب گفتمان انقلاب، امام و رهبري معرفي نمايد ليكن به دليل برخي مسايل رقابت هاي انتخاباتي، موجب طمع فتنه گران شد. بر همين اساس جلساتي بين فتنه گران خارج نشين در مورد بازگشت به كشور صورت گرفت. در اين جلسات اطلاعات برخي سرشاخه هاي داخلي آنها نيز مورد بحث قرار گرفت در عين حال متاسفانه برخي از درون دستگاه اجرايي براي مساعد بودن شرايط جهت فعاليت مجدد آنها پالس هايي مثبت ارسال مي كردند. در اين ميان برخي رسانه هاي داخلي و خارجي از جمله بي بي سي فارسي نيز تلاشهايي براي بسترسازي اين موضوع انجام دادند.

بقیه در ادامه مطلب...................................

 

 


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 29 تير 1393برچسب:فتنه گران دستگاههاي اجايي ماموريت 77نفر خطرناک , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مدتی است که مغزی کوچک و محدود با همه فشاری که بر خود آورده است، توانسته است خلاقیتی به خرج بدهد، و صفحه "آزادی‌های یواشکی زنان" را در فیس بوک راه‌اندازی کند و دخترکان و زنانی چون خود را به تکاپوی یافتن محلی عمومی اما خلوت، به برداشتن حجاب خود، و گرفتن عکسی با عجله و ناگهانی وادار کند و با این کار، جلوی ارزشی به نام حجاب، اما در قالب مبارزه با نظام اسلامی، ایستادگی کند … زهی خیال باطل !!!کمپین آزادی‌های علنی زنان !؟

آنان که سطحی و با هرزگی به مسائل نگاه نمی‌کنند و کمی بیشتر به عمق سفارشات دین اسلام پی برده‌اند، به حقیقت می‌دانند که " چوب آزادی غربی" را به زنان و دختران زدن، باعث آزادی آنها نمی‌شود، حتی، باعث به بند کشیده شدن آنها در هوی و هوس مردان هرزه نیز می‌شود…

حجاب در اسلام، شاید در ظاهر به نوعی محدودیت برای زنان باشد، اما در اصل محدودیتی بزرگ است برای آنها که سودای تصرف این موجود با ارزش را دارند، محدودیتی بزرگ برای چشم‌ها و روح‌های فاسد، که آنها را در رسیدن به خواهش دلشان ناکام می‌گذارد و اما حجاب، آزادی زن است در جامعه تا بدون گرفتار آمدن به حاشیه‌های به بند‌کشنده، آزادانه زندگی و فعالیتش را ادامه دهد …

بقیه در ادامه مطلب....................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 29 تير 1393برچسب:آزادی,بی بندوباری,بی حیایی,بی عفتی,آزادي زنان آزادي‌هاي علني آزادي‌هاي يواشكي فيس‌بوك , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اولين سنگسار در شهر رقه سوريه به وقوع پيوست
گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) زنی جوان را به اتهام «زنا» در شهر رقه در شمال سوریه كه مركز اصلي اين گروه است را شبانه سنگسار کردند.
«داعش» سنگسار زنان متهم به زنا را آغاز كرد!
به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، داعش برای نخستین بار شامگاه روز پنج شنبه یک زن را به اتهام زنا در شهرک الطبقه در حومه الرقه سنگسار کرد. بر اساس گزارش فعالان مخالف سوری، داعش این زن را پس از نماز عشا به یک بازار محلی در شهر الطبقه جهت سنگسار آورد و در همانجا حکم صادره را به اجرا گذاشت. یکی از فعالان سوري به نام ابو ابراهیم گفت: «این اولین بار است که چنین رویدادی در اینجا به وقوع می‌پیوندد.» یک فعال دیگر که خود را هادی سلامه معرفی کرد گفت: «این زن حدودا سی ساله بود که یک دادگاه شرعی وی بطور حضوری را محکوم کرد.» وی در ادامه گفت :«مردم رقه که شهر آنها تحت کنترل داعش است به شدت نسبت به این واقعه خشمگین هستند. وضعیت کنونی دیگر قابل تحمل نیست.»
به ادامه مطلب بروید..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 28 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دستگاه‌های نظارتی باید به مسأله عزل و نصب‌‌های ناگهانی در مدیریت علمی کشور ورود کنند/ مدیریت غیر ارزشی و غیر جهادی صحنه علمی، روند رشد دانشگاه‌ها را متوقف می‌کند

به گزارش پایگاه 598، رضا روستا آزاد، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با «نسیم» در خصوص تاثیرات تصمیمات وزرات علوم بر فضای کنونی دانشگاه‌ها، اظهار داشت: می‌توان گفت در تمامی دانشگاه‌ها بصورت عام حرکاتی که درگذر زمان و با وجود تمامی مشکلات صورت گرفته است، نهال‌های خوبی برای توسعه علم و فناوری شکل گرفته است اما الان آن چیزی که در بخشی از دانشگاه وجود دارد این است که این حرکت برای قسمت‌هایی که خوب رشد کرده و توانسته خودش را اثبات کند و منابع مالی خود را تامین کند، ادامه دارد اما اگر بخواهیم کل دانشگاه‌ها را در مجموع حساب کنیم شاید این امر فقط 10درصد از دانشگاه‌ها را شامل شود.

وی افزود: بخش قابل توجهی از دانشگاه‌ها اکنون با توجه به کمبود اعتبارات و کمی تجهیزات در حوزه پژوهشی آنچنان وضعیت بسامانی ندارند و در بهترین شرایط اساتید و دانشجویان سعی می‌کنند که فقط در مباحث نظری و تئوری که نیاز به تجهیزات سطح بالا ندارد، ورود کنند که این امر خروجی قابل توجهی نخواهد داشت.

بقیه در ادامه مطلب...........................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 27 تير 1393برچسب:وزارت‌ علوم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور طی سخنانی در ضیافت افطاری با اصحاب رسانه و جمعی از اساتید دانشگاه با اشاره به تعبیری از حضرت علی (ع) درباره لحظات خطیر اشاره کرد و افزود: کسی که در لحظه خطیر آن هم با شمشیر زهرآلود بر فرق مبارکش قرار می‌گیرد نه هدف را فراموش می‌کند، نه راه را و نه یار را.از تحریم نترسیده و نمی‌ترسیم
وی افزود: ما نباید اسلام را از یاد ببریم، سرزمینمان را از یاد نبریم، وحدت ملی که اساس قدرت ملی است را فراموش نکنیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه فرصت بازی نیاز است تا از سخنان و بیانات اصحاب رسانه بهره بیشتری را ببرم و انشاءالله در فرصت مناسب از این نظرات و سخنان بهره خواهیم برد، گفت: به صراحت می‌گویم که دولت نیازمند به حمایت همه رسانه‌ها و اصحاب رسانه است نه برای خود به عنوان دولت یازدهم بلکه برای اهدافی که آن اهداف، اهداف ملی است.
روحانی ادامه داد: آنچه را که می‌نویسیم و تیتر می‌زنیم و ترویج می‌دهیم دقت کنیم که خواست ملت باشد؛ امروز جوانان ایرانی اشتغال می‌خواهند، در روزگاری که این همه جوان تحصیلکرده بیکار در جامعه داریم باید فکر خود را به اشتغال معطوف کنیم. مردم پایان رکود تورمی را می‌خواهند و در روزگاری که در طول ۴۰ سال گذشته بیکاری به این وضع نبوده و تورم و رکود هم اینگونه نبوده است.
وی با بیان اینکه مردم حل مشکلات اجتماعی را می‌خواهند، وحدت و اتحاد را باید در جامعه حاکم کنیم، تصریح کرد: نگذاریم دیگران ما را از هم جدا کنند، ما برادریم؛ مولایمان با آنهایی که با او به جنگ برخواستند آنها را برادران و اهل قبیله خواند و آنهایی که در صفین روبه‌روی علی شمشیر کشیدند از به کار بردن کلمه برادر دریغ نکرد و این درس بزرگی برای همه ماست.

بقیه در ادامه مطلب....................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: جمعه 27 تير 1393برچسب:رئیس جمهور,روحانی,تحریثم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه رسمی محمدرضا شجریان در فیس‌بوک تصویری از وی به همراه همسر دوم و کوچک‌ترین فرزندش منتشر کرده است.

در این تصویر محمدرضا شجریان به همراه کتایون خوانساری و رایان شجریان دیده می‌شود. این تصویر در سفارت فرانسه و در حاشیه مراسم اعطای نشان شوالیه فرانسه به شجریان برداشته شده است.
 
شجریان نخستین بار با فرخنده گل‌افشان ازدواج کرد و صاحب ۴ فرزند با نام‌های راحله، افسانه، مژگان و همایون شد. وی برای دومین بار در سال ۱۳۷۳ با کتایون خوانساری ازدواج کرد و رایان تنها فرزند این ازدواج در سال ۱۳۷۶ متولد شد.

grey جدیدترین عکس شجریان به همراه همسر دومش

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 26 تير 1393برچسب:شجریان,فتنه88,استادفتنه,منافق,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بررسی های انجام شده نشان می دهد که در ماه اخیر «فیس نما» از «کلوب» هم پیشی گرفته و «افسران» و «هم میهن» نیز به سرعت در حال پیشرفت هستند؛ که این موضوع کار را برای فیسبوکِ اسرائیلی و حامیانِ داخلیِ آن سخت تر هم می کند.

به گزارش صبحانه، انتشار گزارش شش ماهه دوم سال 2013، مشهور به "WORLD MAP OF SOCIAL NETWORKS" که به بررسی حوزه نفوذ شبکه های اجتماعی جهان می پردازد، نشان داد که علیرغ تبلیغات وسیع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و و وزیر امور خارجه دولت تدبیر و امید برای شبکه اجتماعی صهیونیستی-آمریکایی فیسبوک، این سایت باز هم موفق نشد رقیب دیرینه خود در ایران را شکست دهد.

بر اساس این گزارش بین المللی سایت کلوب برای چندمین بار متوالی توانست کاربران بیشتری را به نسبت فیسبوک در ایران به خود جذب کند، این درحالی است که رقبای اصلی کلوب در ایران، ایرانی هستند.

بررسی های انجام شده نشان می دهد که در ماه اخیر «فیس نما» از «کلوب» هم پیشی گرفته و «افسران» و «هم میهن» نیز به سرعت در حال پیشرفت هستند؛ که این موضوع کار را برای فیسبوکِ اسرائیلی و حامیانِ داخلیِ آن سخت تر هم می کند.

شکست های پی در پی منطقه ایِ فیسبوک از اوایل سال قبلی میلادی آغاز شد به نحوی که در خردادماه امسال «مارکتینگ لند» به عنوان بزرگترین مرکز ارزش گذاری کمپانی های اینترنتی در جهان با اعلام کاهش 36 درصدی ارزش سهام فیسبوک، این کمپانی صهیونیستی-آمریکایی را در شُرُف ورشکستگی اعلام کرد و اخیرا «اینترنت ورلد استتز» با انتشار آمار تعداد کاربران فیسبوک نشان داد که پس از افشاگری های جاسوس سابق آمریکایی، ادوارد اسنودن، نزدیک به 400 میلیون کاربر شبکه اسرائیلی فیسبوک در سراسر جهان، حساب کاربری خود را حذف کرده اند/.

منبع:روابط عمومی مجمع فعلان فضای مجازی انقلاب اسلامی (فرا)

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:فیس بوک,فیس نما,شکست,فضای مجازی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش وبلاگستان 598، وبلاگ دغدغه نوشت:

چندی پیش طی گشت و گذار روزانه ی اینترنی، به مطلبی برخوردم که پایگاه خبری 598 نیز تحلیلی درخصوص آن منتشر کرده بود (+). مطلب، یادداشتی بود از یک استاد معماری یا متخصص شهرسازی آلمانی که اسفند سال 92 در همایشی دانشگاهی در ایران شرکت کرده بود. اد بلکلی، که گویا از کل ایران فقط تعدادی دانشجو و استاد روشنفکر غرب گرای دانشگاه آزاد را دیده، معتقد است راه نجات ایران غربی شدن هرچه بیشتر است. تقصیری هم ندارد! جوی که از ملت ایران به او منتقل شده باعث گردیده چنین طرز تلقی در ذهنش نقش ببندد. اما نکته ی تامل برانگیز و دردناک این ماجرا (و بسیاری ماجراهای مشابه) همین است که در سطور پیشین خواندید: تعدادی روشنفکر غرب گرا... متاسفانه برخی ایرانی های از همه جا بی خبر عاشق غرب غریبه پرست، وقتی یک نفر خارجی را می بینند چنان دست و پای خود را گم می کنند که ذره ای عزت نفس در وجود خویش باقی نمی گذارند. عکاس امریکایی که پیشتر به ایران سفر کرده و عکس های گرفته شده از ایران و مردمش را در فیس بوک منتشر کرده بود، نمونه ی واضحی از این افراد را معرفی می کرد: وی مکررا از ایرانیانی سخن می گفت که برخلاف دولت ایران هیچ مشکلی با امریکا ندارند و برعکس، عاشق سفر به این کشور هستند!در مغرضانه بودن مطالبی از این دست تردیدی نیست، اما نمی توان منکر شد که واقعا چنین افرادی -اسیر رنگ و لعاب هوی و هوس های دنیای فانی- نیز در مملکت اسلامی وجود دارند که کعبه ی آمالشان امریکا است!

اما غافل از اینکه امریکا را باید از نگاه خود امریکایی ها تحلیل کرد:

امریکا، جامعه ای رو به زوال به دست خود!

بقیه در ادامه مطلب..................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:غرب,اسلحه,ماهواره,ظاهر,قتل,کشتار,کنگره آمریکا, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پی اراجیف منتجب نیا رییس دفتر سابق مهدی کروبی علیه علامه مصباح و بوق و کرنای رسانه های بیگانه ، بجانی گفت : منافقین و جاسوسان از انگلیس و آمریکا ماموریت دارند تا علامه مصباح را تخریب کنند.
"عماریون"- حجت الاسلام روح الله بجانی رییس شورای هماهنگی حزب الله شمالغرب ایران اسلامی امروز در جلسه هم اندیشی دانشجویان حزب اللهی با انتقاد از سخنان اخیر منتجب نیا گفت: منافقین و جاسوسان از انگلیس و آمریکا ماموریت دارند تا علامه مصباح را تخریب کنند. امروز دوستان بخواهند منافقین و جاسوسان و مزدوران جبهه کفر را بشناسند نگاه کنند به حملاتی که به علامه مصباح می شود. البته حملاتی هم به فرزند حضرت آقا صورت پدیرفته و می شود اما الان جاسوسان حملات علنی را روی علامه مصباح قرار داده اند و حمله به آقا سید مجتبی را به رسانه های خارجی سپرده اند. بنده به جاسوسان هشدار می دهم دست و پای خود را جمع و جور کنند و الا در عالم بی تفاوتی دولت خودمان له یکی از دلایلی که علامه مصباح تخریب می شود تاکید حضرت آقا بر جایگزیزنی ایشان در جایگاه شهید مطهری و علامه است. امروز فرقان زمان جاسوسانی هستند که مطهری های زمان را تخریب و ترور آبرویی می کنند.
بقیه در ادامه مطلب....................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:منافقین,مریم رجویتخریب,اهانت ,علامه مصباح یزدی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

از سيب نيوتن تا سيب قليان

از سيب نيوتن تا سيب قليان
امام جماعت مسجد الحرام با اشاره به ماجرای "سیب نیوتن" تأکید کرد: این سیب باعث ابداع و تخصص شد. اما سیب در جوامع عربی، همچنان به عنوان "اسانس قلیان" کاربرد دارد !

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سعود الشریم" در صفحه توییتر خود نوشت: روزی درباره سیب تأمل می کردم. پس از اندکی تأمل به تفاوت دیدگاه معاصر با نگاه غالب نزد ما اعراب درباره این میوه پی بردم و چهار بیت در این باره سرودم.
شریم در این ابیات دیدگاه های طرفین در این باره را مقایسه و بیان کرده است که نیوتن توانست با تأمل در یک سیب به قانون جاذبه پی ببرد و شرکت "اپل" آن را به عنوان لوگو بر روی محصولات هوشمند خود انتخاب کرده است. این در حالی است که "سیب" در میان مردم جوامع عربی چیزی جز "اسانس قلیان" نیست، که جوانان با استفاده از آن وقت گذرانی می کنند. !! 

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 23 تير 1393برچسب:نیوتن,سیب,عربی,اختراع,قلیان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 این روزها در دنیایی سیاست داخل زمزمه هایی از بورسیه های دانشجویی و تخلف در دولت قبل به گوش می خورد که بد نیست جهت روشن شدن اذهان عمومی به واکاوی آن بپردازیم.اولا وزیری که به صورت خاموش سرشاخه های فتنه و بازداشت

شدگان هر دو فتنه  18تیر و و فتنه 88 که مسببان اصلی و سرشاخه هی آن مستانه به همه چیز می خندند را مطرح می نماید و وقتی در مظان استیضاح قرار میگیرد از چوب بورسیه در دولت قبل استفاده می نماید تا خودش را تبرئه و مجلس را وادار به

عقب نشینی نماید در صورتی که هنوز قلم دستور به رونق بی حجابی در دانشگاههایش خشک نشده و اصلاح طلبانی که در دوره اصلاحات نه تنها بورسیه هارا بی حساب و کتاب دادند که اغلب به کسانی می

دادند تا در جلسات ضد انقلاب خارج نشین شرکت و بر علیه هر آنچه داریم و نامش

نظام مقدس اسلامی که حاصل خون هزاران شهید است شرکت و توطئه کنند که به

قول معروف قربان برم خدارا یک بام و ...............................................

 که البته این برای تطهیر چهره دولت قبل در این زمینه نیست وبهتر است وزیر محترم

علوم به جای فرافکنی به اصلاح امور خود بپردازد.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 23 تير 1393برچسب:فتنه,بورسیه,دولت,وزیر علوم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

از حامیان احمدی‌نژاد بودم و پشیمان هم نیستم
«اینها مصداق محاربه هستند، ولی مشمول رأفت نظام قرار گرفتند. نظام اسلامی فقط آمد و رفت‌ها و ارتباطات موبایلی و تلفنی آنها را محدود کرد. در خانه خودشان امکانات در اختیارشان است. البته حصر، حصر است. نمی‌گوییم که بهشت است، اما نظام با رأفت با آنها برخورد کرد و الان هم با رأفت برخورد می‌کند.»
موسوي و كروبي مصداق محاربه هستند ولی مشمول رأفت نظام قرار گرفتند
به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران با حضور در برنامه "شناسنامه" این هفته به سوالات محری این برنامه پاسخ داد. وی در این برنامه پس از آنکه مجری از او پرسید که از شما نقل شده است که هیچ یک از مسئولان به فکر حل کردن مشکل حجاب نبودند و به نظر می‌رسد که دیگر نمی‌شود با کار فرهنگی جلوی بدحجابی را گرفت باید برای حل این مساله خون‌های پاک ریخته شود آیا این را تایید می‌کنید؟ پاسخ داد: خوب شد این مساله را مطرح کردید، اولا در رابطه با این خبر برخی از رسانه‌ها دروغی را منتشر کردند و در سطح گسترده تحلیل‌های دروغی را نیز نوشتند، نوشتند که خاتمی گفته است برای حجاب باید خون ریخته شود. همه اینها دروغ بود و این بداخلاقی رسانه‌ای بود.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 22 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عباس: غیر از همدردی کاری نمی‌توانم انجام دهم
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اسرائیل هر سلاحی که دارد ساخت آمریکاست و ما از آمریکا می‌خواهیم که موضع بی‌طرفانه اتخاذ کند.
اسرائیل با فلسطيني‌ها مثل انسان برخورد نمی‌کند
محمود عباس، در خصوص تحولات اوضاع غزه و تجاوزهای رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل با ادامه شهرک‌سازی‌های خود هر روز مرتکب جرم‌هایی برخلاف قوانین بین‌المللی می‌شود. ادامه شهرک‌سازی‌ها بزرگترین جنایتی است که در حق مردم فلسطین رخ می‌دهد و شهرک‌سازی‌ها علت توقف مذاکرات بوده است. وی گفت: تمامی جهانیان می‌گویند که اراضی اشغالی در سال 1967 اراضی اشغال شده هستند اما اسرائیل این موضع‌گیری‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد در راستای شهرک‌سازی‌ها عمل می‌کند حرف و حدیث‌هایی در خصوص تشکیل کشور یهود با هدف ثابت کردن روایت‌گری‌های اسرائیل است تا از این طریق روایت‌های اسلامی و فلسطینی از بین برده شود.
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 22 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری در شب ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، جمعی از اهالی فرهنگ، اساتید شعر و ادب فارسی، شاعران جوان و پیشکسوت کشور، و تعدادی از شاعران پارسی‌گو از کشورهای تاجیکستان، هندوستان، افغانستان و پاکستان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.خبرگزاری فارس: برخی اصل تهاجم علیه هویت اسلامی و هویت فرهنگی را نمی‌بینند/ وظیفه شعرا دمیدن معنویت، امید، نشاط و پیشرفت به جامعه است/ آمریکا و انگلیس رسماً از کشتن کودکان مظلوم غزه حمایت می‌کنند

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) و توصیه به بهره‌گیری از نسیم معنوی و قدسی شب‌های قدر، کارکرد اولیه و طبیعی شعر را پاسخگویی به افکار، احساسات و دلتنگی های شاعر خواندند و افزودند: البته کارکرد اصلی شعر، عبارت است از: حضور و اثرگذاری بر خلوت ذهن و دل انسانها و تغذیه فکری مخاطبان.

ایشان با اشاره به تلاش شیاطین برای ورود به این خلوت فکری با هدف تزریق ارزشهای شیطانی، خاطرنشان کردند: شاعر وظیفه دارد همانند شعرای بزرگ تاریخ فارسی، با ورود هنرمندانه به این محدوده، خلوت مخاطبان خود را با معنویات و با دمیدن روحیه امید، نشاط و تحرک و پیشرفت غنی سازد و این عناصر را که سازنده هویت حقیقی ملت هستند، تقویت کند.

رهبر انقلاب اسلامی، اصلاح «ناهنجاری‌های اجتماعی» را در گروی اصلاح درونی انسان‌ها و انگیزه‌مندی و امیدواری و نشاط آنها خواندند و درخصوص کارکرد اجتماعی شعر افزودند: «مشخصه های فرهنگی» و «مزیت‌های فرهنگی»، هویت فرهنگی یک ملت را تشکیل می دهند و شعر نیز باید پاسدار همین هویت ملی باشد و آن را غنی و پاکیزه کند.

بقیه در ادامه مطلب.............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: یک شنبه 22 تير 1393برچسب:امام خامنه ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

*اعتراف هفته

بهزاد نبوی از مجرمین فتنه 88 که اخیراً پس از سپری شدن دوران محکومیتش از زندان آزاد شده در خصوص ویژگی‌‌های پایگاه جدید اصلاح طلبان گفت: «الان (بعد از آزادی از زندان) دخترهایی که پیش من می‌آیند، می‌خواهند با من دست بدهند! یا نوری‌زاد که از بهائیت دفاع کرده و گفته پای بهائیان را می‌بوسم، طرفدار ما شده است.»

 

*زبان شناس هفته! 

زبان تند داشتن خوب است، در همه زمینه‌ها؛ اصلاً این زبان تند است که برای سیاسیون برازنده است؛ امان از زمانی که پای تعریف و تمجید بخواهد به میان بیاید همه چیز را م‍ی‌توان بهانه کرد، حتی یک زبان تند را  «زبان تند و صریح نه تنها در مغایرت با مسئولیت‌پذیری نیست بلکه در همان راستا قرار دارد و بسیار خوب است که آقای روحانی نمی‌گذارد نظر عمومی توسط عده‌ای از مخالفان سیاسی او مصادره شود». سخنی از سوی غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران.

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 21 تير 1393برچسب:فتنه88,سران فتنه,نمایشگاه کتاباصلاح طلبان,بهزاد نبوی,محکومیت,کرباسچی ,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سرلشکر فیروزآبادی:
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز فقط بحث بازدارندگی مطرح نیست بلکه بحث مقابله با هجوم‌های مغولی مطرح است که بایستی برای آن آماده بود.
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سرلشکربسیجی سید حسن فیروزآبادی با بیان اینکه امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم افزود: حساسیت شرایط امروز ابعاد زیادی دارد یکی آن است که حضرت امام خمینی (ره) اسلام منزوی را به صحنه آورد، حکومت تشکیل داد و ایران ام القرای اسلام شد تا پیام اسلام را به سراسر جهان صادر کند.
 
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروزاسلام مدعی نجات بشریت است و همه دل‌ها را جذب کرده و این یکی از ابعاد اهمیت و حساسیت شرایط کنونی به شمار می‌رود.
 
سرلشگر فیروزآبادی تصریح کرد: زاویه دیگر اهمیت و حساسیت شرایط امروز این است که دشمنان دیروز اسلام وقتی می‌بینند اسلام در جبهه مقابل آن‌ها دایما در حال پیشروی است و هر روز سنگرهای جدیدی را به دست می‌آورد، مدام در فکر طراحی، برنامه ریزی و راهکارهایی هستند تا با اسلام مقابله کنند.
به ادامه مطلب بروید.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 20 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت:در این شرایط جدید متأسفانه چراغ سبز نشان دادند و با کلمه اعتدال، فتنه‌گران را امیدوار کردند و راه عناصر مطرود و عناصری سابقه‌دار که بعضی‌هایشان زندان رفته و در فتنه حضور داشتند به دانشگاه و جاهای دیگر باز شد.
به گزارش خبرنگارسیاسی باشگاه خبرنگاران؛ "آیت الله احمد جنتی" امام جمعه موقت تهران، ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) در خطبه‌های دوم امروز - 20 تیرماه -  نمازجمعه تهران، گفت:کوثری که خداوند به حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) عنایت کرد ، چشم دشمنان کور شد.

وی با اشاره به مظلومیت‌های ویژه کسی که پس از امام علی(ع) عهده دار ولایت امر مسلمین شد و منصوب پیغمبر و منصوب خدا بود افزود: حضرت امام حسن مجتبی(ع) به صورت بسیار بدی خانه نشین شد یعنی دشمنان شیطان صفت که درس شیطانی را زیاد خوانده بودند و می‌دانستند چه طور بندگان صالح خدا را از صحنه به در کنند با پول دادن و خرید افراد و نفوذ در سپاه امام مجتبی، کاری کردند که به هر حال حضرت مطمئن شد در این سمت نمی‌تواند کاری کند و ناچار شد قراردادی را امضا کرد و عملاً کنار رفت.
به ادامه مطلب بروید.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 20 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دعوت اشتون از وزرای خارجه 1+5 برای حضور در مذاکرات
در حالی که احتمال حضور وزیر امور خارجه آمریکا و دیگر وزیران سه کشور اروپایی در وین برای پیوستن به مذاکرات در روز شنبه قوت گرفته است، رایزنی ها بین دیپلمات های ایرانی و آمریکایی در نهمین روز مذاکرات افزایش یافت.
دعوت اشتون از وزرای خارجه 1+5 برای حضور در مذاکرات

پیش از ظهر روز پنجشنبه به وقت محلی، محمد جواد ظریف و کاترین اشتون در دیداری دو جانبه به بررسی آخرین تحولات و مسائل و اختلافات مطرح میان دو طرف پرداختند.پس از آن، سید عباس عراقچی و وندی شرمن، معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور هلگا اشمید با یکدیگر دیدار کردند.

در ادامه این دیدارها عصر امروز وزیر امور خارجه کشورمان با وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا به مدت نیم ساعت در محل اقامت محمد جواد ظریف در هتل کوبورگ وین دیدار کرد.به احتمال قوی جان کری به همراه وزیران خارجه سه کشور اروپایی روز شنبه برای رایزنی درباره برخی مسایل و موضوعات اختلافی مهم که تاکنون قابل حل نبوده است، به وین می آیند و قرار است دیدارهای دو جانبه ای میان وزیر خارجه کشورمان و هر یک از این وزیران برگزار شود.
بقیه در ادامه مطلب..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 20 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک دادگاه تجدید نظر در نیویورک محکومیت دولت ایران برای پرداخت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار غرامت به بازماندگان بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ بیروت را تأیید کرد و این مبلغ قرار است از حساب بانک مرکزی ایران در سیتی‌بانک نیویورک برداشت شود.

ساختمان مرکزی سیتی‌بانک در نیویورک
ساختمان مرکزی سیتی‌بانک در نیویورک

سه قاضی دادگاه تجدید نظر در نیویورک، حکم صادر شده مبنی بر پرداخت یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار غرامت از سوی ایران به قربانیان بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ در بیروت را تأیید کردند. بانک مرکزی ایران خواستار تجدید نظر در این حکم شده بود که سال ۲۰۱۳ میلادی توسط يك قاضی دادگاه فدرال آمریکا، صادر شده بود. دادگاه تجدید نظر با رد درخواست بانک مرکزی ایران، پرداخت این مبلغ را از حساب بانک ‌مرکزی ایران در سیتی‌بانک نیویورک تأیید کرد.

مبلغ تعیین شده در این حکم، بخشی از دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلاری است که قاضی دادگاهی در آمریکا در سال ۲۰۰۷ خواستار پرداخت آن به خانواد‌ه‌های قربانیان ترور شده بود. این دادگاه در آن زمان ۱۳۰۰ پرونده از جمله شکایات بازماندگان قربانیان بمب‌گذاری بیروت علیه جمهوری اسلامی ايران را بررسی می‌کرد.  انفجار سال ۱۹۸۳ در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بیروت ۲۴۱ سرباز آمریکایی را به کام مرگ کشاند. این سربازان بخشی از نیروهای بین‌المللی حافظ صلح در لبنان بودند. 

بقیه در ادامه مطلب.......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 20 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه، گزارش داد:

بنا به گزارش تازه دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه، در درگیری‌های مسلحانه این کشور که طی سه سال جنگ داخلی، بیش از ۱۷۰ هزار نفر کشته شده‌اند كه یک سوم این کشته‌شدگان غیرنظامی بوده‌اند.

تعداد قربانيان جنگ سوریه از ۱۷۰ هزار نفر گذشت

دید‌ه‌بان حقوق بشر سوریه در گزارش خود آورده است: «از زمانی که نخستین قربانی اعتراضات سوریه در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۱۱ در منطقه درعا ثبت شد، تاکنون کشته شدن ۱۷۱ هزار و ۵۰۹ نفر گزارش شده است.»  این گزارش که آمارِ تا روز سه‌شنبه ۸ ژوئیه را در بر می‌گیرد، روشن می‌کند که در میان کشته‌شدگان، ۵۶ هزار و ۴۹۵ نفر غیرنظامی، از جمله ۹ هزار و ۹۲ نفر کودک بوده‌اند. 

بقیه در ادامه مطلب...........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 20 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

حتی یک ایرانی در داعش حضور ندارد
همزمان با ادامه یافتن جنگ ارتش و مردم عراق بر علیه نیروهای داعش، معاون اجتماعی نیروی انتظامی با انتشار یادداشتی در سایت رسمی پلیس مرزنشینان اهل سنت ایران را حافظان دائمی امنیت مرزها در برابر تروریسم خواند.
تمجید معاون نيروي انتظامی از  اهل سنت ایران
به گزارش ایلنا، سعید منتظرالمهدی در این یادداشت با استناد به نظرسنجی‌هایی که «اخیراَ از سوی چند موسسه مستقل در مناطق و استان‌های اهل سنت ایران به سامان رسیده» مدعی شده است که «اولاَ: در عمق و سطح انزجار اهل سنت ایران با هر كنش و حركت و اقدام تكفیری، تعصب آلود، جاهلانه و تحجرآمیز، تفاوتی با سایر اقشار ایرانی ندارد. ثانیاَ آمادگی شهروندان اهل سنت ایران، بویژه مرزنشینان مرزدار و غیور، برای از میان راندن هر تحرك و اقدامی كه نشانی از تكفیرگری و اختلاف‌افكنی و نژادگرایانه داشته باشد آمادگی كامل دارند.» متن کامل یادداشت معاون اجتماعی نیروی انتظامی در ادامه می‌آید.

بقیه در ادامه مطلب..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 20 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در حالیکه درگیری بین اسراییل و فلسطینیان در غزه شدت گرفته و تلفات سنگینی را برجای گذاشته، دولت مصر از بازگشایی گذرگاه مرزی با غزه خبر داده است.

به گزارش شفقنا به نقل از بی بی سی، روز پنجشنبه، ۱۹ تیر (۱۰ ژوئیه)، خبرگزاری رسمی مصر گزارش کرد که دولت این کشور تصمیم گرفته است گذرگاه مرزی رفح را در روز پنجشنبه بازگشایی کند تا فلسطینیانی که در جریان حملات اسراییل زخمی شده‌اند به مراکز درمانی مصر انتقال یابند.

از ژوئیه سال ۲۰۰۶ که جنبش اسلامگرای حماس با اخراج ماموران تشکیلات خودگردان فلسطینی از نوار غزه، اداره امور این بخش از سرزمین‌های فلسطینی را در دست گرفت، گذرگاه مرزی رفح به روی رفت و آمد ساکنان غزه بسته بوده و تنها گهگاه به طور موقت باز شده است.

بقیه در ادامه مطلب.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بازخوانی 18تیر 1378 و غائله کوی دانشگاه/
تیرماه که می‌رسد تاریخ انقلاب هم رنگ و بوی دیگری می‌گیرد انگار تیرماه را باید ماه مظلومیت جمهوری اسلامی ایران نام نهاد، اما چرا 18 تیر 1378 را باید یک نمونه کوچکتر از فتنه 88 دانست؛ پاسخ را باید در تاکتیک‌های مشابه همچون کشته‌سازی یافت.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، تیرماه که می‌رسد تاریخ انقلاب هم رنگ و بوی دیگری می‌گیرد انگار تیرماه را باید ماه مظلومیت جمهوری اسلامی ایران نام نهاد. اینکه برگ‌های تقویم را اگر تورقی کنیم به ششم تیر می‌رسیم، یاد حادثه‌ای که دشمن قصد داشت پایه‌های نظام را با ترور و خشونت فرو بریزد، اما به خیر گذشت.  
هفتم تیرماه تقویم با شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش با بمب‌گذاری منافقین عجین شد. هشتم تیرماه ما را به یاد تجهیز صدام به سلاح شیمیایی و کودکان سردشت می‌اندازد و به دوازدهم تیرماه که برسیم در اینجا دیگر دشمن از پشت پرده بیرون می‌آید و با موشک‌های استاندارد ناو وینسنس به استقبال هواپیمای ایرباس ایرانی و 290 مسافر بی‌گناه آن می‌رود.
 
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نامه ظریف به دبیر‌کل سازمان ملل متحد، سازمان همكاری‌های اسلامی و اتحادیه عرب؛
در بخشی از نامه ظریف آمده است: بی‌شک محکومیت آشکار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مناطق فلسطینی و جلوگیری از ادامه حملات این رژیم، مسئولیت همه نهادها و مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی است.
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ در پی حملات بی‌رحمانه و ددمنشانه ر‍ژیم صهیونیستی به ساكنان بی‌دفاع غزه، وزیر امور خارجه كشورمان با ارسال نامه به دبیركل سازمان ملل متحد، دبیركل سازمان همكاری‌های اسلامی و دبیركل اتحادیه عرب خواستار اقدام قاطع این مجامع برای توقف جنایات شد.
متن نامه محمدجواد ظریف به بان کی مون، ایاد مدنی و نبیل العربی به شرح زیر است:
به ادامه مطلب بروید.............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

امیر اسماعیلی:
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم دفاع مستحکم از ۳۶۰۰ نقطه گسترش یافته، قرار دارد و همانند طوفانی سهمگین تهدیدات و تجاوزات دشمنان را در می‌نوردد.
به گزارش حوزه دفاعی-امنیتی باشگاه خبرنگاران امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با حضور در محفل قرآنی گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) قم با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری ابراز داشت: دشمن از دو زاویه تهدید و تطمیع برای مقابله با کشور‌ها استفاده می‌کند. 
وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول مدت ۳۵ سال هیچگاه از مواضع اصلی خود که همانا استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده عدول نکرده است، طبیعی است چنین نظامی مورد تهدید دشمنان واقع شود زیرا استکبار جهانی استقلال و آزادی و عدم وابستگی را برای کشور ما بر نمی‌تابد. 
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روحانی در دیدار جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب:
رییس جمهوری عصر چهارشنبه در دیدار با جمعی از شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بدانید موفقیت‌های کشور و تأمین منافع ملی با حضور همه تأثیرگذاران عرصه‌های مختلف و مردم در صحنه محقق خواهد شد و دولت نیز تاکنون بر این مبنا وعده داده و حرکت کرده است.
برای تحقق خواست مردم ایستادگی می‌کنم
رییس شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: رقابت اصلاح‌طلب و اصولگرا به عنوان دو جناح سیاسی کشور باید برای قدرت ملی مشارکت‌آفرین و نشاط آور باشد. دکتر روحانی با بیان اینکه نباید قدرت ملی ما در عرصه رقابت‌های سیاسی تخریب شود، گفت: بدون تردید هیچ‌کس از این اتفاق استقبال نمی‌کند و این موضوع مورد نظر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و ملت نبوده و نیست.
به ادامه مطلب بروید..........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تاكيد روحاني بر پای بندی بر وعده‌های خویش
مراسم افطاری رییس جمهور با حضور اصلاح طلبان با حضور بیش از 150 تن از چهره‌های شاخص اصلاح طلب و برخی از اعضای کابینه برگزار شد.
در افطاری روحانی با اصلاح‌طلبان چه گذشت؟
به گزارش سایت نواندیش، این مراسم افطاری با حضور بیش از 150 تن از چهره های شاخص اصلاح طلب و برخی از اعضای کابینه و رییس جمهور برگزار شد. از اعضای کابینه حاضر در این مهمانی افطاری می توان به اسحاق جهانگیری، مجید انصاری و محمد نهاوندیان اشاره کرد.

به ادامه مطلب بروید..............

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خطاب به الیاس نادران، نماینده اصولگرای مجلس،
در نامه سرگشاده ای با عنوان «جمعی از مردم» خطاب به الیاس نادران، نماینده اصولگرای مجلس، با تاکید بر اینکه دکتر فرجی دانا شخصیتی «علمی» است که امروز محور مبارزه با فساد در وزارتخانه است، با طرح سوالاتی از وی، تصریح شده است: ما از شما انتظار داشتیم دوشادوش مسوولین وزارت علوم تا روشن شدن تکلیف همه بورسیه‌ها و جذب های غیر قانونی بایسیتید. متن کامل این نامه که در حال جمع آوری امضاست، در پی می آید:
نامه سرگشاده درباره استیضاح فرجی دانا

جناب آقای نادران
نماینده محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام
نویسندگان این نامه جمعی از مردم ایران هستند که شما سوگند خورده اید در مجلس شورای اسلامی آنها را نمایندگی کنید، از همان مردم بی تریبون، همان حاشیه ای‌ها، همانها که امروز به برکت امکانات فضای مجازی این امکان را یافته اند که صدایشان را به گوش شما برسانند و با شما گفت و گو کنند.

بقیه در ادامه مطلب............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سلمان یا به قول آقای رفسنجانی «جدید‌الاسلام» عبارتی توهین‌آمیز و تحقیرکننده به شمار می‌آید که علیه مخالفان برخی گزاره‌های تساهل و تسامح دینی از این پیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

به گزارش پایگاه 598 ، وطن امروز نوشت:‌ اخیرا آقای هاشمی‌رفسنجانی در جمع کسانی که «دانشجو» معرفی شده‌اند طی سخنانی «منتشر نشده» اظهار داشته است «جدیدالاسلام‌ها» با «اینترنت و ماهواره» مخالفند و از آن می‌ترسند.این سخنان آقای هاشمی درحالی مطرح می‌شود که جمع کثیری از کارشناسان زبده کشور در حوزه رسانه‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای از مواضع دولت درباره رفع و نقض مقررات ناظر بر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و همینطور موضع‌گیری‌های انجام شده در مقابل جمع‌آوری تجهیزات غیرقانونی دریافت شبکه‌های ماهواره‌ای، انتقاد کرده‌اند.اما انتقاد‌های کارشناسانی که اینگونه برچسب‌گذاری شده و مورد توهین علنی و مستقیم قرار گرفته‌اند، عبارت است از اینکه «دولت طبق قانون اساسی باید پاسدار دین و فرهنگ باشد.» اینها را بهتر است کسانی که به نصب برچسب علیه منتقدان اشتغال دائمی دارند در قانون اساسی جمهوری اسلامی مطالعه و ملاحظه کنند تا بدانند کسانی که وظایف قانونی دولت و قوه‌مجریه را یادآوری می‌کنند «تازه مسلمان» نیستند.تازه مسلمان یا به قول آقای رفسنجانی «جدید‌الاسلام» عبارتی توهین‌آمیز و تحقیرکننده به شمار می‌آید که علیه مخالفان برخی گزاره‌های تساهل و تسامح دینی از این پیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
بقیه در ادامه مطلب..............................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:هاشمی ، منتقدان ، ماهواره ، تازه مسلمان,آزادی,خطرات,فروپاشی خانواده,انتقاد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، درست 15 سال پیش در 18 تیر 78، تهران روز پرآشوبی را پشت سر گذاشت. فتنه ای که به بهانه توقیف روزنامه سلام توسط عناصر نفوذی و با گمراه کردن دانشجویان دانشگاه تهران شروع و ریشه آن در 23 تیرماه همان سال با حضور گسترده مردم خشکانده شد.نقش دکتر روحانی در برخورد با اغتشاش گران 18 تیر چه بود؟
هر چه از حادثه 18 تیر می گذرد ابهامات بیشتری در ذهن فعالان سیاسی شکل میگیرد. یکی از این سوالات نقش و موضع "حسن روحانی" به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و مسئول مستقیم رسیدگی به این گونه حوادث است. برخی معتقدند که با دستور روحانی مبنی بر دخالت بسیج و سپاه قائله خاتمه یافت و برخی نیز بر این باورند که روحانی به دنبال راه گفتگو بوده است
سردار رحیم صفوی فرمانده پیشین سپاه، دستور روحانی مبنی بر حضور سپاه و بسیج را موجب خاتمه یافتن فتنه میداند و میگوید: " جناب آقای دکتر روحانی که آن زمان دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند، بعد از یک هفته تصمیم گرفتند مسوولیت را به سپاه واگذار کنند. سپاه نیز بدون هیچگونه خون‌ریزی و ظرف کمتر از ۵ ساعت مسأله را تمام کرد" 
البته مرتضی نبوی عضو مجمع مصلحت نظام، خاتمی را مسئول این یک هفته آشوب تهران میداند و معتقد است: "در مساله 18 تیر، شورای عالی امنیت ملی کمی با سستی کار کرد. آقای روحانی دبیر وقت شورا در آن زمان در خارج از کشور بود و جلسات شورا که به ریاست رییس جمهور تشکیل می‌شد، اجازه نمی‌داد که بسیج وارد شود و جلوی شلوغی‌ها را بگیرد"

 بقیه در ادامه مطلب.........................................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب: 18 تیر ، حسن روحانی ، فتنه 18 تیر ، قالیباف ، اغتشاش ، بسیج و سپاه ، 598, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بد نیست آقای مطهری معنای محاربه را حداقل از فقیه و مرجع مورد قبول خودشان بپذیرند و این‌قدر روی «منتقد» بودن «محارب» تکیه نکنند.صراط: محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی نوشت: آقای علی مطهری نماینده محترم مردم تهران در پاسخ به سرمقاله "فرصت‌طلب کیست و منتقد کدام است؟" جوابیه‌ای ارسال کردند که در پنج‌شنبه گذشته پاسخ ایشان و جوابیه رسالت به چاپ رسید. آقای مطهری در پاسخ خود آورده است؛ "هر نظام سیاسی و هر حکومتی منتقدانی دارد... مشکل سرمقاله‌نویس رسالت این است که فکر می‌کند اگر کسی انتقاد به نظام داشت باید به نحوی حذف شود... سرمقاله‌نویس رسالت قبل از آنکه دفاعیات متهمان مورد نظر (سران فتنه) را بشنود و نقش و تاثیر طرف دیگر فتنه را در نظر بگیرد حکم صادر می‌کند که آنها محارب و باغی هستند... اینکه وی چه لذتی از اعدام منتقد می‌برد نیاز به یک روانکاوی دارد." (روزنامه رسالت 10/4/93)از نظر آقای مطهری فعل و قول فتنه‌گران در سال 88 پس از اعلام نتایج انتخابات، یک انتقاد ساده است. با آنکه او در این پاسخ اعتراف دارد فتنه‌ای در کار بوده اما بر عنوان "منتقد" بودن سران فتنه اصرار دارد.حال ببینیم اصلا صورت مسئله فتنه‌ای که کارگردانان آن از سوی آقای مطهری، منتقد نامیده می‌شوند، چیست؟

بقیه در ادامه مطلب..............................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:مطهری ، محاربه ، مرجع ، انبارلویی ، صراط, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گروه سیاسی صراط" - تحرکات اصلاح طلبان و حامیان فتنه برای احیای سید محمد خاتمی و تبدیل کردن او به چهره مقبول نظام در هفته های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
به گزارش گروه سیاسی صراط، تحرکات اصلاح طلبان و حامیان فتنه به اندازه ای است که آنها تقریبا هیچ فرصتی را برای مطرح کردن دوباره خاتمی و تحمیل او به عنوان چهره مقبول از دست نمی دهند.
اوج این تحرکات به مراسم یادبود نلسون ماندلا مربوط می شود که تعدادی از اصلاح طلبان در نامه ای با لحن بی سابقه از رییس جمهور خواستند تا "مصرانه" از خاتمی درخواست کند در مراسم مذکور حضور یابد که البته روحانی در نهایت پاسخ مطلوب اصلاح طلبان را به آنها نداد.
به علاوه، دیدارهای متناوب خاتمی با فعالان مختلف سیاسی و نیز برخی متهمان فتنه، مسئولان سابق دولت اصلاحات، هنرمندان و نیز جشنواره ها و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری همچنان ادامه دارد.

لطفا به پوشش این زن نگاه کنید


دیدار خاتمی با نسرین ستوده، از محکومان فتنه
بقیه درادامه مطلب........................................

ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 تير 1393برچسب:خاتمی ، صراط ، احیا ، پروژه ، اصلاح طلب ، فتنه ، محاکمه ، انگیزه ، حامی ، جشنواره ، سینما ، هنرمندان ، مسئول ، سابق ، اصلاحات ، دولت آخرین اخبار اخت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخنان روحاني در ديدار مسئولان با رهبر انقلاب:
رئیس جمهور، با اشاره به برکات و هدایت‌های اخلاقی و فرهنگی ماه مبارک رمضان، هدف اصلی انقلاب اسلامی را همان هدف بعثت انبیاء، یعنی تکمیل مکارم اخلاقی خواند و گفت: دولت مهم‌ترین وظیفه خود را وظیفه فرهنگی و همچنین اجرای سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی می‌داند بخصوص در سالی که به نام «فرهنگ و اقتصاد» نام‌گذاری شده است.
عملکرد اقتصادی ۱۱‌ماهه دولت فراتر از انتظارست
در ديدار مسئولان با رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی اجرای ۳ سند مهم «مهندسی فرهنگی»، «تحول بنیادین در آموزش و پرورش» و «نخبگان» را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی دولت در عرصه فرهنگ در سال جاری برشمرد و افزود: بخش بزرگی از وظایف فرهنگی نیز بر عهده نهادهای دینی و اجتماعی نظیر حوزه‌های علمیه، فرهیختگان، هنرمندان و فرهنگ دوستان است.

بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:تدبیر وامید,قابل قبول,اقتصاد,عملکرد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هاشمي: سیاست ما اینست که در مسأله عراق دخالت نظامی نکنیم
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تفاوت‌های زیادی بین روحانی و احمدی‌نژاد وجود دارد، یکی از این تفاوت‌ها را نگرش در سیاست خارجی عنوان کرد و گفت که شمردن این تفاوت‌ها در حد یک کتاب خواهد بود.
شمردن تفاوت‌های روحانی و احمدی‌نژاد در حد یک کتاب است
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه آساهی ژاپن، به قرابت فکری خود و رئیس‌جمهور اشاره کرد و با بیان اینکه "اصولاً در مسائل، هم فکر هستیم"، افزود: اگر پیشنهاد و تذکری داشته باشم با ایشان (حسن روحانی) مطرح می‌کنم. البته خودشان صلاحیت دارند و به خوبی می‌توانند دولت را اداره کنند و من مایل نیستم در کارهای مربوط به ایشان و دولت دخالت کنم. متن کامل گفت‌وگوی «دایسوکه کاندا» رئیس دفتر روزنامه آساهی در تهران با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را که در تاریخ 16 تیر 93 انجام شده است، در زیر می‌خوانید:

 - خیلی تشکر می‌کنم که این وقت را به روزنامه آساهی دادید. مایه افتخار ماست که در خدمت شما هستیم.

 ما هم به شما خوش آمد می گوییم.

بقیه در ادامه مطلب.........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:هاشمی,دخالت,عراق,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام:
رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر روز دوشنبه در دیدار مسئولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف کشوری و لشگری، ضمن بیان نکاتی بسیار مهم در زمینه مسائل داخلی و خارجی، تأکید کردند: جمهوری اسلامی بر مبنای عناصر اصلی محاسبات عقلانی خود یعنی «اعتماد به پروردگار و سنن آفرینش» و «شناخت دشمن و بی‌اعتمادی به او»، راه پرافتخار خود را با تکیه بر مردم، بهره‌گیری از تجربه‌ها و تلاش و مجاهدت پیگیر برای تحقق آرمان‌های ملت ادامه می‌دهد.
با همه توان از دولت حمایت می‌کنم
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ماه مبارک رمضان را عرصه تقابل «شیطان و رفتارهای شیطانی» با «تقوا و عبودیت و رفتارهای رحمانی» دانستند و گفتند: در این صحنه‌ی تقابل، شیطان دارای یک هدف مهم و تقوا نیز دارای یک کارکرد بسیار مهم است. شیطان به دنبال ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی انسان‌ها و کشاندن آنها به خطای محاسباتی و اقدام بر اساس این خطا است در حالیکه تقوا، زمینه‌ساز آگاهی و دانایی انسان و تمایز بخش حق و باطل است.

بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:امام خامنه ای,اظهارات,هسته ای, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در پي واكنش‌ها به بيانات رهبري؛
رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه نیاز غنی سازی ما برای 8 سال آینده حدودا 190 هزار سو (SWU)است، گفت: جوسازی‌ها درباره تعداد ماشین های سانتریفیوژ عمدی است.
توضیح صالحی درباره سانتریفیوژهای مورد نیاز
دكتر علی اکبر صالحی در پاسخ به سوالی درباره گمانه زنی ها در خصوص تعداد ماشین های سانتریفیوژ و میزان غنی سازی مورد نیاز کشور افزود: نیاز ما برای یک فاصله زمانی مورد توافق، یعنی هشت ساله آینده برای تامین سوخت سالانه نیروگاه اتمی بوشهر، حدودا 190 هزار سو است تا بتوانیم پس از اتمام قرارداد با روسیه، سوخت این نیروگاه و راکتور تحقیقاتی تهران و راکتور اراک را تامین کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه سو (SWU) مخفف واحد کار جداسازی اورانیوم سبک از سنگین (saprating work unit) و تعریف نیاز غنی سازی است، اظهار داشت: نیاز غنی سازی را بر اساس تعداد ماشین های سانتریفیوژ تعریف نمی کنیم بلکه بر اساس واحد آن یعنی سو تعریف می کنیم. بر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو ما باید نیاز عملی کشور به غنی سازی را تعریف می کردیم که این نیاز برای تامین سوخت نیروگاه اتمی بوشهر، راکتور تحقیقاتی تهران و راکتور اراک حدودا 190 هزار سو است.
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:انرژی هسته ای,مذاکرات, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بیکار بود به‌ تندروها پیوست!
پدر عمر شیشانی، یکی از فرماندهان ارشد داعش که در سوریه می‌جنگد گفته است که پسرش با تربیت مسیحی بزرگ شده و به این دلیل به افراطیون بنيادگرا روی آورده که نتوانسته کار دیگری پیدا کند!
پدر فرمانده نظامي داعش از پسرش مي‌گويد

عمر الشیشانی ۲۸ ساله، زاده گرجستان است و بنابر گزارش‌ها فرماندهی داعش در جبهه شمال سوریه را برعهده دارد. او با ریش بلند قرمز رنگ و کلاهی که معمولا به سر دارد، در بسیاری از عکس‌ها و فیلم‌های منتشرشده توسط داعش به راحتی قابل شناسایی است. تیمور باتیراشویلی، پدر عمر شیشانی به بی‌بی‌سی گفته است که در حال حاضر هیچ ارتباطی با پسرش ندارد.

او می‌گوید پسرش بعد از آن که حدود شش سال پیش ارتش گرجستان را به دلایل پزشکی ترک کرده، نتوانسته کاری پیدا کند و به همین دلیل جذب گروه‌های افراطی شده است. خانواده عمر شیشانی در منطقه‌ای فقیرنشین در چچن، در همسایگی گرجستان زندگی می‌کنند و باتیراشویلی می‌گوید پسرش توسط روحانیون مسلمان تندرو در این منطقه شست‌وشوی مغزی شده است.

عمر شیشانی تا پیش از پیوستن به داعش رهبر گروه 'جیش‌ المهاجرین و الانصار' بود که بسیاری از اعضای آن افرادي از اهل شمال قفقاز هستند. برآورد می‌شود که صدها شهروند چچنی در سوریه و عراق همراه با نیروهای داعش در حال جنگ با دولت مرکزی هستند.

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 18 تير 1393برچسب:تروریست,وهابی,تکفیری,جنایت,سربریدن,حیوانات, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 ... 65 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com