وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

 

هشدار به کاربران VPN ها و فیلترشکن ها

استفاده از vpn های موجود که امروزه با قیمتهای نازل عرصه می گردد می تواند برای کاربران خطرات زیادی داشته باشد.
محسن زمانی کارشناس با گفتگو با خبرنگار فناوري اطلاعاتباشگاه خبرنگاران افزود: مردم بدون بررسی عملکرد نرم افزارهای فیلترشکن، آنها را بر روی رایانه خود نصب می کنند و ممکن است این نرم افزارها خود یک تروجان یا بدافرار باشد که اطلاعات مربوط به نام عبور و کاربری افراد را سرقت و در اختیار سرور خود قرار دهند، همچنین vpn ها اطلاعات را به صورت Encrypt شده منتقل می کنند و فرمول Decrypt کردن آن در اختیار سرور است و تضمینی وجود ندارد که سرور قبل از رسیدن اطلاعات به مقصد آن را بازخوانی نکرده باشد.

به گفته این کارشناس، بیشترین vpnها حداقل 2 عملکرد زیر را انجام می دهند:

1-عمل proxying پروکسی دستگاه واسط و یا برنامه ای است که ارتباط بین سرور و کلانیت را فراهم می کند. پروکسی عمل انتقال درخواست های داخلی یا ترجمه اطلاعات و عبور آن به سرورهای دیگر را انجام می دهد.

Vpn توسط واسطی تحت عنوان Gateway بین کاربر و نرم افزار عمل می کند. پروکسی به علت رمزنگاری و رمزگشایی و بازرسی محتویات هر بسته عملکرد کندی دارد، که در این مرحله امکان افشای اطلاعات وجود دارد.
2- عمل Appli cotion trans lation این بخش از عملکرد vpn با استفاده از پروکسی برای برقراری ارتباط با پروتکل مناسب تعامل می کند این امر به کاربران اجازه می دهد تا از طریق مرورگر وب به برنامه هایی که واسط کاربری وب ندارد دسترسی داشته باشند.
لازم به ذکر است که Appli cation trans lation برای هر پروتکلی که پشتیبانی می کند نیاز به یک موتور مترجم دارد که در این مرحله در صورت نیاز، مالک سرویس دهنده امکان طراحی و اضافه کردن option خاصی برای شنود وجود دارد./عط
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com