وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

* مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت جوانان آمار ازدواج و طلاق سه ماهه کشور را اعلام کرد و گفت: براساس آمارهای بدست آمده آمار ازدواج در کشور نسبت به همین مدت در سال گذشته افزایش داشته است.


يكشنبه 2 مهر

* فیلم سینمایی "یه حبه قند" ساخته سیدرضا میرکریمی از سوی کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران، به آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

*دکتر خرم آبادي دبير کارگروه مصاديق محتواي مجرمانه در گفتگو با خبرنگار وبگردي 20:30 از فيلتر شدن سايت آمريکايي گوگل و جي ميل از امشب و تا اطلاع ثانوی خبر داد.

* مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی و از متهمان حوادث سال 88 وارد فرودگاه امام خمینی(ره) تهران شد.

* اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای سرگشاده به ریاست قوه مقننه؛ خواستار توضیح علی لاریجانی در خصوص پیشنهاد وی درباره حضور جاسبی در شورای اسلامی شدن دانشگاه ها شد.

* در اعتراض به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم (ص) امروز تجمع دانشجویی مقابل سفارت فرانسه در تهران برگزار شد.
 
دوشنبه 3 مهر

* حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز  در دیدار با كارگزاران حج، ضمن اشاره به اهانت انجام‌گرفته به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و تجلی عظمت شخصیت آن حضرت در چشم دوستداران و حتی دشمنان، حج امسال را دارای موقعیتی خاص و متفاوت از سال‌های گذشته ارزیابی و تأكید كردند: تبلور زیبا و عظیم اتحاد امت اسلامی به واسطه‌ی وجود مقدس خاتم‌الأنبیاء(ص) و اظهار تنفر و خشم عمیق همه‌ی مسلمانان از جبهه‌ی استكبار، باید در حج كه مركز تجمع مسلمانان از سراسر دنیا است، خود را نشان دهد و این معنای واقعی برائت از مشركین است.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21010/B/13910703_0721010.jpg

 

* جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران طی تجمعی در فرودگاه امام خمینی(ره) طوماری به امضاء رساندند. میکاییل دیانی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با فارس گفت که این طومار به دانشگاه‌ها کشور ارسال خواهد شد و طی آن دانشجویان بر لزوم محاکمه مهدی هاشمی تاکید خوهند کرد.

* مهدي هاشمي از متهمان فراري فتنه 88 امشب وارد كشور شد.

* دكتر محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز به وقت محلي در حاشيه سفر خود به نيويورك در ديدار با جمعي از نخبگان آمريكايي در پاسخ به اينکه چگونه مي‌توان چارچوبي براي نزديك كردن ايران و آمريكا به يكديگر ايجاد كرد، گفت: شرايط موجود در روابط بين ايران و آمريكا به ضرر هر دو كشور و شايد به ضرر همه دنيا است، اما براي بهبود آن بايد نگاهي به سير تحولاتي كه روابط را به وضعيت امروز رسانده است، داشته باشيم و به اين نكته توجه كنيم كه ايالات متحده از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي همواره در مقابل ايران ايستاده است.

* سعید تاجیک که در سال گذشته به فائزه هاشمی رفسنجانی بهرمانی توهین کرده و در دادگاه محکوم شده بود، برای سپری کردن دوران محکومیت بازداشت و روانه زندان شد.

* فعالان حقوقی عربستان سعودی با اعلام اینکه 13 نفر در اثر شکنجه در زندان‌های سعودی جان باخته‌اند، خواستار روشن شدن جزئیات و علل مرگ این افراد شدند.

* سازمان کشورهای عربی عضو اوپک در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران طی 5 سال اخیر بالاترین رشد ذخایر گازی جهان را داشته است.

* دادگاهی در برزیل حکم دستگیری رئیس گوگل در این کشور را روز دوشنبه صادر کرد. این دادگاه اعلام کرده که موتور جستجوی گوگل قوانین انتخاباتی برزیل را زمانی نقض کرده که حاضر به حذف یک نوار ویدئویی در سایت «یوتیوب» نشد و این در حالی است که محتوای این فیلم به گفته دادگاه، نسبت به کاندید سمت شهرداری شهری در غرب برزیل توهین آمیز است!

* اتحادیه طلا و جواهر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را عصر امروز دوشنبه 1 میلیون و 4 هزار تومان اعلام کرد.

* در ميان تلاش خانواده هاشمي براي تقليل اتهامات سنگين امنيتي مهدي هاشمي،‌ او روانه اوين شد.

سه شنبه 4 مهر

* علي اصغر سلطانيه اظهار كرد كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پيشنهاد ايران مبني بر لزوم اصلاحات در روند تصميم‌گيري خود را پذيرفت.

*  7 نفر از سربازان ترکیه‌ای بر اثر انفجار خودرویی بمبگذاری شده در شهر تونچلی ترکیه، کشته شدند.

* جراحي‌ درمان صرع با آخرين فناوري‌هاي پزشكي در اين زمينه و با كمترين ضايعه و ميزان برداشت از بافت با همكاري تيم جراحان آلماني در مركز تحقيقات علوم اعصاب بيمارستان خاتم الانبيا(ص) تهران انجام شد.

*مفتی عربستان، تظاهرات و برگزاری تجمع در اعتراض به هتک حرمت پیامبر اکرم(ص) را حرام اعلام کرد.

* عضو هیئت علمی دفتر مطالعات زنان گفت : نرخ‌ باروری در ایران پایین‌ترین مقدار در میان کشورهای مسلمان است و رقیب اروپایی او آلبانی با رقم 1.5 است.

* نخستین همایش رسانه‌های محلی جبهه فرهنگی انقلاب با حضور جمعی از اساتید و اصحاب رسانه در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

*وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در واکنش به انتشار فیلم موهن علیه پیامبر اعظم(ص) در مراسم اسکار شرکت نمی‌کند.

* امروز بازار سهام 46 ساله کشور ارمغان تازه ای آورد و با افزایش 359 واحدی شاخص، این متغیر با 27 هزار و 440 واحد در فراز بالاترین رقم ممکن ایستاد و رکورد دیگری را به ثبت رساند.

* ارتش سوریه با پاکسازی کامل منطقه «العرقوب»‌ حلب این منطقه را به عنوان منطقه امن اعلام کرد.

*  سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در کمیسیون متبوعش خبر داد.


چهارشنبه 5 مهر

امروز رییس جمهوری اسلامی ایران در شصت و هفتمین نشست سالیانه مجمع عمومی طی سخنانی به بیان دیدگاههای کشورمان در خصوص مسایل مهم منطقه ای و جهانی پرداخت.

*  «مایا ناصر» خبرنگار پرس تی‌وی و عکاس خبرگزاری فارس در دمشق، امروز در درگیری های مقابل ستاد مشترک ارتش سوریه هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

* يك فيلم هولناك محرمانه از آزمايشات مرتبط با جنگ‌هاي ميكروبي بر روي حيوانات توسط دانشمندان بريتانيايي در 60 سال قبل، اكنون براي عموم قابل دسترسي شده است.

* قاضی مدیر خراسانی از صدور حکم حبس ابد برای تعدادی از متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران خبر داد.

* در پی اعلام تحریم اسکار از سوی ایران در اعتراض به توهین علیه پیامبر اسلام، جمعی از اهالی فرهنگ و هنر با صدور بیانیه‌ای از این اقدام حمایت کردند.

* علی‌اکبر جوانفکر مدیر عامل ایرنا و سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران برای اجرای حکم قضایی و گذراندن دوران محکومیت بازداشت و روانه زندان شد.

* مدیرمسئول روزنامه شرق بخاطر کاریکاتور توهین آمیز ای روزنامه با صدور قرار بازداشت به زندان اوین منتقل شد.روزنامه شرق نیز با حکم هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 7 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com