وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

وي در ابتداي سخنان خود ضمن بررسي موضع دشمنان خارجي انقلاب اسلامي نسبت به انتخابات با نقل سخنان يك كارشناس غربي در روزنامه‌ي ديلي تلگراف افزود: از نظر آقاي نتانياهو روحاني همان احمدي‌نژاد است و مواضع‌اش ضد صهيونيستي است.

دكتر باقرزاده در ادامه‌ي اين نقل گفت: ديدگاه ديگري نيز وجود دارد كه با آمدن روحاني همه چيز تغيير كرد و زمان برداشت محصول است.

وي با بيان ديدگاه خود جك استراو خاطر نشان كرد: وي از سرگيري روابط ديپلماتيك با ايران و توجه ويژه به مشكلات حسن روحاني را از اولويت‌هاي غرب در خصوص رابطه با ايران برمي‌شمارد.

وي با برشماري مشكلات پيش‌روي دكتر روحاني در گرفتن رأي اعتماد وزيران از مجلس اصول‌گرا و هماهنگي با رهبري براي اقدامات خود مي‌افزايد: نبايد فراموش كنيم روحاني يك ايراني و شيعه بوده و به آن افتخار مي‌كند. جك استراو رابطه احترام‌آميز با دولت روحاني و ايجاد درك متقابل را لازمه‌ي موفقيت در مذاكرات 5+1 مي‌داند.

حجت الاسلام باقرزاده در ادامه‌ي سخنان خود با اشاره به تأثير مشاركت حداكثري در انتخابات عنوان داشت: با جابجا شدن 250 هزار رأي كشيدن انتخابات به دور دوم امكان داشت ولي جمهوري اسلامي نشان داد كه گزينه‌ي تقلب توهمي بيش نيست.

 وي تدابير داهيانه مقام معظم رهبري در نام‌گذاري سال و خنثي كردن توطئه‌ها را زمينه‌ساز اين حماسه‌ي عظيم توصيف كرد.

عضو كانون طلوع مؤسسه امام خميني(ره) در تحليل وضعيت فعلي گفتمان انقلاب اسلامي با استناد به سخنان اخير علامه مصباح يزدي گفت: عمل به تكليف برگ برنده ماست كه وارد بازي‌هاي سياسي و ائتلاف نشديم و با توصيه‌ي مقام معظم رهبري اصلح را معرفي كرديم.

وي با اشاره به اين كه برخي به نظرسنجي‌ها خيلي اعتماد مي‌كردند نتيجه‌ي‌‌ انتخابات را نشان دهنده بطلان آن توصيف كرد و اظهار داشت: خود آقاي روحاني هم فكر نمي‌كرد كه با اين رأي در دور اول پيروز شود. ما کار گفتمانی را ترجیح می دهیم و حتي اگر تنها هم بمانيم باز پيروز ميدانيم.

دكتر باقرزاده در تبيين پيروزي اين گفتمان ضمن اشاره به كمترين هزينه‌ي تبليغاتي و عدم اهتمام جليلي براي رأي جمع كردن در مناظرات و سخنان خود يادآور شد: برخي ميلياردي هزينه كردند و در نتايج آراء نزديك به جليلي بودند و اگر ما در دوره‌هاي بعدي با برنامه‌ي قبلي حاضر شويم مي‌توانيم منويات گفتمان را تحقق بخشيم.

وي در تحليل نتيجه‌ي انتخابات ضمن رد برخي ادعاها مبني بر گزينه‌ي ائتلاف اصول‌گرايان ابراز داشت: در اين صورت اگر روحاني به دور دوم هم مي‌رفت معلوم نبود با اين فضاي جامعه نتيجه غير از اين بشود.

دكتر باقرزاده انتخاب روحاني را به رقابت خاتمي و پيروزي او بر اصول‌گران تشبيه نمود و يادآور شد: حضور فردي مثل خاتمي داراي ويژگي جوان‌پسندي، روحاني بودن و سيادت، دليل نبود مهندسي انتخاباتي از سوي اصول‌گران بود و در اين انتخابات نيز بايد با تحليل‌هاي جامعه‌شناختي بررسي كرد كه آيا گفتمان روحاني است كه رأي آورده است؟

وي توازن كانديداهاي جريان‌هاي سياسي تأييد صلاحيت شده از سوي شوراي نگهبان را مهم ارزيابي كرد و افزود: خيلي‌ها به سيادت آقاي خاتمي رأي دادند و در اين انتخابات نيز گزينه‌هاي رقيب روحاني اين ويژگي‌ها را نداشتند در حالي كه خيلي از مردم معتقد بودند در اين شرايط به روحانيت بيشتر مي‌شود اعتماد كرد.

اين تحليل‌گر سياسي عملكرد اصول‌گران در مناظره و حمايت از جليلي در مقابل روحاني را ضعيف ارزيابي كرد و يادآور شد: آقاي حداد و جليلي هم بسيار محتاطانه وارد شدند تا متهم به وابستگي به دولت نشوند.

دكتر باقرزاده سياه‌نمايي‌هاي كانديداها در مورد وضع موجود را خلاف تعبير مقام معظم رهبري از دولت موفق دانست و خاطر نشان كرد: وضيعت بد اقتصادي مربوط به دو سال اخير بود و قبل از آن كارنامه مثبتي وجود دارد كه كسي جرأت نكرد از آن دفاع كند.


عضو هيئت علمي مؤسسه امام خميني(ره) نقش تنش‌هاي ميان اصول‌گرايان و قواي سه گانه را بسيار تأثيرگذار ارزيابي كرد و اظهار داشت: اين تنش‌هاي پايان‌ناپذير جريان اصول‌گرايي در حالي به مناظرات ادامه پيدا كرد كه جريان رقيب مدعي تعادل، اخلاق و همكاري با اصول‌گرايان و جريان‌هاي مختلف بود.

وي وابستگي روحاني به جامعه‌ي روحانيت مبارز، فاصله تئوريكي روحاني و جريان بدخيم اصلاح‌طلبي و تفاوت گفتماني اعتدال روحاني و جامعه‌ي مدني خاتمي را از فرصت‌هاي پيش رو خواند و تصريح كرد: گفتمان جامعه‌ي مدني به هيچ وجه با گفتمان انقلاب اسلامي قابل جمع نبود و كساني هم كه مي‌خواستند آن را به اسلام ربط بدهند اصلاً خودشان نمي‌دانستند جامعه‌ي مدني چيست.

باقرزاده با انتقاد از خيانت كساني كه جامعه‌ي مدني را در مقابل جامعه‌ي علوي در ايران مطرح كردند تصريح كرد: پلوراليزم و سكولاريزم پايه‌هاي اين گفتمان است و شعار آزادي نيز بر اساس نسبي‌گرايي بود كه  در دوران اصلاحات مطرح مي‌شد و هيچ كدام اين‌ها با اسلام سازگار نيست.

وي گفتمان اعتدال را از پذيرش نسبي گفتمان انقلاب اسلامي برخوردار دانست و خاطر نشان كرد: اين گفتمان مي‌تواند مبناي گفت و گو با دولت باشد.

ایشان با اشاره به فرصت‌هاي پيش آمده در فضاي بين‌المللي گفت: راه منحصر به فرد برخي چالش‌هاي ديپلماسي تغيير دولت‌هاست و تغييرات در بحث هسته‌اي در اين دولت بايد طبق نظر مقام معظم رهبري انجام شود. خود غربي‌ها هم تغيير سياست‌هاي خارجي را با تغيير دولت‌هايي انجام مي‌دهند كه از دو حزب متفاوت‌اند.

این استاد حوزه تعبير بازنده و برنده و اعاده دوران اختناق سازندگي را از تهديدهاي پيش رو برشمرد و افزود: دوران كارگزاران حتي يك روزنامه را هم تحمل نمي‌كردند و احتمال ادامه همان منش وجود دارد تا دوباره اين دولت نيز سكوي پرش براي اصلاح‌طلبان باشد.

حجت الاسلام باقرزاده حاكميت گفتمان تكنوكراتيك در مديريت كلان كشور را از ديگر تهديدها برشمرد و افزود: در اين صورت بايد شاهد گسترش فرهنگ ليبرالي در جامعه باشيم.

وي در تبيين رسالت‌هاي فرهنگي، اقدامات بزرگان حوزه در فاجعه‌ي فرهنگي دوران اصلاحات را يادآور شد و تأكيد كرد: اگر آن دوران تكرار شود باز هم بايد بزرگان حوزه در وسط معركه حاضر شوند.

وي گسترش اقتصاد سرمايه‌داري را در تناقض با گفتمان عدالت و از آسيب‌هاي دولت آينده دانست و افزود: گسترش تأمين اجتماعي در دوران هاشمي براي حفظ سرمايه‌دار بود تا با سير شدن شكم گرسنگان از شورش خياباني جلوگيري شود.

باقرزاده سازش در مذاكرات هسته‌اي، چالش در سياست‌هاي منطقه‌اي دولت در مورد سوريه، فلسطين و بحرين  و در سياست‌هاي بين‌اللملي مثل مذاكره با آمريكا را از آسيب‌هاي احتمالي دولت روحاني دانست و خاطر نشان كرد: در اين باره خط قرمزها توسط مقام معظم رهبري تبيين شده است.

وي در پايان سخنان خود يكي از آسيب‌هاي جدي گفتمان اعتدال را چالش در برخي موضع‌گيري‌هاي مقام معظم رهبري دانست و افزود: ممكن است با اين شعار انزواي برخي به خاطر زاويه گرفتن از رهبري را مورد چالش قرار دهند.

ایشان نقش اين گفتمان بر انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي را تأثيرگذار خواند و تصريح كرد: بايد براي مجلس برنامه داشته باشيم تا با يك دست شدن حاكميت، نقش نظارتي مجلس از بين نرود


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: دو شنبه 3 تير 1392برچسب:رژیم صهیونیستی,اصلاحات,, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com